27 Ekim 2010 Çarşamba

Once upon a time,there were cute guys hangin' around.



Ben aslında bu post'u çok farklı düşünmüştüm.Yeni bitirdiğim ve henüz okumaya başlamayıp da deli gibi merak ettiğim kitaplardan bahsedecektim sizlere.Ta ki bu akşama,arkadaşımla Cevahir Notebook'da kalem aranırken duyduğum o sese kadar: "every little thing i do,never seems enough for you.." diye gidiyordu şarkı.Bir saniye dedim,ben bunu bir yerden hatırlıyorum.Tam da o anda dank etti o şarkıyı nereden hatırladığım.Yaşlı sayılmam ama,ergenliğimi geride bırakalı yıllar oldu tabii.Bu şarkının sahipleri de benim ergenlik yıllarımda benim gibi birçok arkadaşımın ezbere bildiği şarkıları söylüyorlardı.Hatırlarsınız belki;
N'sync.
Hatırladınız mı? Mutlaka hatırlamışsınızdır (: 90'ların ortalarından başlayıp 2000'lerin ortalarına kadar dünyaı kasıp kavurmuş bir fenomenin temsilcilerinden sadece biri N'sync.Biz o fenomene ise halk arasında "Boyband Devri" diyebiliriz.Kimilerine göre müzikal açıdan fetret devri fakat pazarlama politikaları açısından altın çağ diye adlandırılan o dönem.Bugün o şarkıyı tekrar dinleyip mağaza içinde küçük bir nostalji yaşamışken,bence beehive ve takipçileri de bu güzellikleri hatırlamalı dedim ve oturdum masama,inandım yazıyorum işte sizlere.
Ben "güzelliklerle dolu" olarak adlandırıyorum o dönemi,çünkü pop geri dönmüştü,boyband'ler her yerdeydi ve temiz yüzleri,iyi hazırlanmış koreografileri ve aşk acısı çeke çeke insanı dansettiren şarkı sözleriyle bezeli melodileriyle beni ve benim yaşımdaki gençleri kendilerine hayran bırakmayı başardılar.İnkar etmiyorum,hatta şimdiki genç popülasyonun başındaki "Justin Bieber" hede hödösünü gördükten sonra boyband'leri dinlemiş olmaktan da gurur duyuyorum aslında.Aşk ilişkileri üzerine yazılıp söylenen şarkılarını en azından 20'li yaşların başında çalıp söyledi bu adamlar,bizim şimdiki Bieber Boy,bunu henüz 15 yaşındayken yapıyor.Korkutucu.
Şimdi,madem başladık;o zaman benim ve benim gibi birçok arkadaşımın dinlediği (inkar etmeyin lütfen,kaçınız 12 yaşındayken Coldplay dinliyordu?) şu Boyband'lerin önemli temsilcilerini kısaca analiz edip hatırlayalım.

Backstreet Boys:Take That ve New Kids On The Block adlı grupların (ki ben bu iki grubu da pek dinlemediğimden,yorum yapmıyorum) dağılmasından sonra popüler kültürün bağrına bastığı,"boyband" fenomenini başlatan grup budur bence.1993 yılında kurulan ve günümüze kadar gelen bir oluşum.Brian Littrell,Nick Carter,Howie Dorough,A.J. McLean ve Kevin Richardson adlı 5 kişiden oluşan grup "Everybody" albümüyle 97'de bir patladı,pir patladı.Şimdilerde yollarına 4 kişi olarak (Kevin Richardson gruptan 2006 Haziran'da ayrıldığını açıkladı) devam ediyorlar.Kendi şahsıma benim en çok tuttuğum albümleri "Millenium" olmuştur.
Soldan sağa:Brian Litrell,Howie Dorough,Nick Carter,Kevin Richardson ve A.J. McLean       

N'sync:Benim favorim.Backstreet boys'un en büyük rakibi,ayrıca bir boyband'den çıkmış ve milyonlara ulaşabilmiş olan bir adamı da bünyesinde barındırmasıyla ünlü.Justin Timberlake'den bahsediyorum elbette.Justin Timberlake, JC Chasez,Joey Fatone,Chris Kirkpatrick ve Lance Bass adlı 5 gençten oluşan grup şimdilerde faaliyette değil.Dağıldılar ve içlerinden sadece Justin Timberlake kariyerini sürdürüyor.Hem de ne sürdürmek,müzikten sinemaya,yapımcılıktan moda tasarımcılığına kadar her sektörde imzası bulunan Timberlake,dünyanın en çok kazanan pop şarkıcılarından biri olarak gösteriliyor.Şahsen bu grubun en sevdiğim albümü de "No Strings Attached" 'di evet, Bye Bye Bye diye bir şarkıları vardı üf,ne dinlemiştim yahu(:
ps:hala faaliyette olan tek N'sync fan sitesi,güncel haberlerle yoluna hala devam ediyor.Ne diyelim,hayli istikrarlı bir gidişat.Bir göz atmak isteyenler için gelsin, http://forevernsyncfans.com/ 
Soldan Sağa:JC Chasez,Chris Kirkpatrick,Justin Timberlake,Joey Fatone,Lance Bass.

Şimdi,arada Amerika'daki kimi muhitlerden fırlamış daha birçok boyband var eminim,ama o kadar fazlalar ve N'sync ve Backstreet Boys gibi geniş kitlelere ulaşabilenleri o kadar az ki,ben bu furyanın İngiltere ayağına gönül rahatlığıyla geçiyorum.
İlk olarak tabii ki de Take That Avrupa'nın tozunu attıran gruptur denebilir,ama dediğim gibi ben onlara göre biraz küçük kalıyorum o yüzden yine dinlediğim gruplar üzerinden yaptığım analize devam ediyorum.

Boyzone:İngiltere'nin çok sevdiği İrlanda'lı parlak çocuklar.1993'te 5 kişi olarak başladıkları müzik hayatlarına bugün 4 kişi olarak devam ediyorlar.Beşinci üye Stephen Gately 10 Ekim 2009 tarihinde yaşamını yitirdi.Grubun son çalışmaları "Brother" 2009-2010 yılları arasında piyasaya sürülen single'larla devam etti.2011 yılında İrlanda ve İngiltere'de tura çıkacaklar,ve yeni albümleri de yolda.Benim en çok sevdiğim şarkıları Everyday i love you olsa gerek,bugün bile dinlerim,bıkmam.

Westlife:"Uptown Girl" 'ü hatırlar mısınız? Claudia Schiffer'ın sarı saçlarını savura savura arz-ı endam eylediği klibin sahipleri Westlife'dan başkası değildi işte.Yine İrlanda'dan çıkma,yine Birleşik Krallık'ın tamamını sallayan bir grup.1998'de başladıkları müzik hayatlarına hala devam ediyorlar.Nicky Byrne,Kian Egan,Mark Feehily,Shane Filan ve Brian McFadden'dan oluşan grup müzik hayatlarına 4 kişi olarak devam ediyor.Brian McFadden 2004 yılında gruptan ayrıldığını açıkladı.Eğer dinlemediyseniz "Flying Without Wings" isimli şarkılarını dinleyin derim,vokaller muazzam.

Blue:Bu kısımda lise arkadaşım Tuğçe'nin adını özellikle anmak isterim,artık kendisi beni ne yapar bilmiyorum da Blue,bizim favorimizdi.Albümlerinin hepsini almış,bütün şarkılarını ezberlemiştik.İngilizce hazırlık sınıfı okurken bunların patlamalarının bir etkisi de vardı elbet:) "Ne diyorlar acaba?" diye şarkı sözlerini didik didik ederek az kelime öğrenmemiştik.Simon Webbe,Lee Ryan,Duncan James ve Anthony Costa'dan oluşan grup,boybandlerin yıldızının sönmeye başladığı tarihlerde,2001'de kuruldu ve 2005'de dağıldı.Sonrasında ise 2009 yılında tekrar toplandılar ve müzik hayatlarını hala devam ettiriyorlar.İlk albümleri "All Rise" her daim favorimdir.

A5:Ben açıkçası bu grubun adının bu olduğundan bile emin değilim ama sanırım böyle bir grup vardı.Hatta üyelerinden biri Türk'tü diye hatırlıyorum ama affınızı rica edeceğim,unutmuşum artık:)

O-Town:2000'li yıllarda,Backstreet Boys ve N'sync'i pazarlayan adam olan yapımcı Lou Perlman'ın,MTV için hazırlanan Making The Band adlı programdan çıkan yarışmacılarla kurduğu bir grup.Orlando,Amerika'da kuruldu ve 2003 yılında dağıldı.Liquid Dreams diye bir şarkıları vardı garip ötesi,hatırlıyorum:)

Bu saydıklarım arasında belki çok daha fazla grup müzik dünyasına giriş-çıkış yapmıştır ama,benim bildiğim kadarıyla en ünlüleri bunlar.Yani son iki grubu ben zihnimi çok zorlayıp hatırladım ama,90'ların sonlarında ve 2000'li yılların başlarında ortaokullu-liseli olmuş arkadaşlarım geri kalan isimleri mutlaka hatırlayacaklardır.Bunların yanında Britney Spears,Christina Aguilera,Jessica Simpson,Mandy Moore gibi pazarlama harikaları genç bayan şarkıcılar da çıkmadı mı,elbette çıktılar.Ancak hepsi aktif müzik yaşantılarına devam ettiklerinden,onlar eski kategorisine girmiyor sanırım.Mazinin tozlu raflarında yer almayı reddettiler.Fakat boyband'ler, pop müziğin altın çağını yaşattılar ve geldikleri hızla gittiler.Kimsenin ne olduğunu tam olarak anladığını sanmıyorum.Ayrıca her ne olursa olsun,şimdiki gençlerin dinlediği çoğu müzik grubundan daha sağlam müzik yaptılar ve daha parlak bir imaj çizdiler.Veya yapımcıları onlar için bunları yaptı denebilir.Olsun.Yakın müzik tarihinin temiz aile çocuklarına bir selam olsun bu post da.Eskidiler evet,ama bence artık dinlemesek de değerlerini yitirmediler.Ben yine de,bugün bir şarkılarını dinleyip maziye dalacağım sanırım,sizi bilemem:) Lise yıllığımı bile aldım elime bildiğiniz gibi değil:) Herkese bol müzikli ve iyi geceler.

PS:Dinlemek isteyenler için N'sync'ten gelsin,"It's Gonna Be Me" :) http://fizy.com/#s/1mxawy

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

atış serbest!