16 Şubat 2011 Çarşamba

Adil?

Selamlar.Her zaman yazdığım gibi optimizm dolu bir post olmayacak,zira bu gün ortası haberlerinde rastgeldiğim haber programı resmen damardan sinir enjekte etti bana.Ama ben de bir bayanım ve bu blog'u düzenliyorsam,buna tepkimi koymalıyım dedim.İnsanlık görevi gibi algılıyorum çünkü.
Efendim konumuz şu,CNN Türk adlı çok severek izlediğim televizyon kanalında bir profesör -Selçuk Üniversitesi'nde çalışan bir profesör bu- aynen şu açıklamayı yaptı;
"Eğer kadın dekolte giyiyorsa ve tacize uğruyorsa,suça ortaktır." Yani demesi o ki,dekolte giyiyorsan bir nevi tacize uğraman mübah.Erkek ne kadar suçlu ise sen de o kadar suçlusun,kadın başına senin bu durumda susup oturman gerek falan.Tam olarak bunu mu söyledi bilmiyorum zira o sırada ben "höh,yuh,şaka?(/&(% gibi efektler vermekle meşguldüm.
Şaştım kaldım.Hayır bir üniversite öğrencisi olarak elbette ki Selçuk Üniversitesi'nin hal tavrını biliyordum ama,bir profesörden bu beyanın gelmesi,bir de canlı yayın bağlantısında sözlerinin arkasında olduğunu belirtmesi beni daha çok üzdü,kızdırdı,şaşırttı.
Efendim,yıllar boyu çağdaş ve şimdilerde de ileri demokratik(!) olmakla övünen bir milletiz,evet tabii ki artan nüfusa yetişemeyen sosyal olanaklar,kısıtlanan eğitim düzeyi vesaire,gözden gelinerek çıkarılmış bir sonuç bu.
Ama ben bu açıklamayı kazara gazetelerde köşeleri olan,herkesin ve her şeyin arkasından atıp tutmayı pek iyi beceren tabloid gazetelerin işgüzar bazı yazarlarından beklerken,bunun en açık tabiriyle -mürekkep yalamış,ilim irfan yolunda dirsek çürütmüş- bir akademisyenden gelmesi şaşırdığım.Bu beyanlarını dinledikten sonra akademik birikimi hakkında şüpheye düşmedim değil.
Yanlış anlaşılmasın,niyetim bünyesinde çalıştığı Selçuk Üniversitesi'ne veya şahsına hakaret etmek değil.Çünkü tanımıyorum,eh tanımadığım biri hakkında ayrıntılı yorumlar yapamam.Ama bir kız,kadın,bayan, olarak,bu öğlen desteklediği beyanlarına itirazlarım var.Siz dostlarımın da izniyle sıralamak isterim.

-Dekolte giyen bayan tacizi hak ediyorsa,tecavüzü de hak ediyor mudur ve suça ortak mıdır? -hayır tacizin bir ilerisi budur çünkü-  madem suça ortak oluyor kadın,o zaman ses çıkarmasın,sen de haklısın suç bende mini etek giymişim desin ve sussun,tecavüzün önündeki engeller yıkılsın mı?
-Madem dekolte giyen kadın suça ortak,hadi o tahrik etmiş oluyor sanırım bu garip anlayışa göre,peki o zaman buradan insanoğlu'na bahşedilmiş irade ve nefse sahip çıkma gibi erdem sayılan öğelerden erkek cinsinde bulunmadığı çıkarsamasını mı yapmamız gerek? Veya var ama onlar sahip çıkmasa da olur?
-Turizm ülkesi olan Türkiye'de yaz geldiğinde sıcak denizlere inen turist dostlarımız,dekoltenin biraz ötesine geçiyor,onlara yapılan taciz,tecavüz girişimlerini nasıl açıklayalım?
-İtalya'dan çıkıp bütün dünyayı dolaşan Barış Gelini Pippa Bacca'nın üzerindeki gelinliğiyle-bildiğiniz uzun,kapalı bir gelinlik- tecavüze uğrayıp öldürüldüğü ve dikkat,her ülkeden sağ sağlim gelip geçmiş bir protestocu olarak Türkiye'de bir şerefsizin elinde can verdiği gerçeğini nasıl açıklayalım?
-Aile içi şiddet gören ve değil dekolte,belki de yeni bir kıyafeti bile zor bulan ev kadınının,eşi,kimi zaman eşinin yakınları tarafından tacize/tecavüze uğraması sorununu nasıl açıklayalım?


Bunlar bitmez dostlarım.Ben aklıma gelenleri ve toparlayabildiklerimi sıraladım.Taciz,tecavüz bir insanlık suçudur,kadının kişiliğini yok etmek,onun iradesini geçersiz kılmak adına yapılmış belki de en büyük ayıplardandır.Sokakta dekolte giymenin tacizi çekmesi açıklamalarının bir adım ötesi kadının sosyal hayattaki rollerinden soyutlanmasının kendi selameti açısından daha mantıklı olacağı yönündeki beyanlardır ve bu kadını türk ekonomisinin,siyasetinin,sosyal yapısının her türlü basamağından silme teşebbüsüne kadar gider.Tacizin kaçınılmaz olduğu hiçbir durum yoktur.İnsan kendisine bahşedilmiş olduğu irade ve nefis özelliklerinin özüne bağlı kaldığında,zaten insanlık suçları ortadan kalkar.Biz buna erdemli olmak diyoruz.Ben bir bayan olarak bu açıklamalardan dolayı duyduğum üzüntüyü dile getirmek istedim sadece.Demokratik ve çağdaş olmakla övünen ülkemizin bir vatandaşının kendi yurtdaşına layık gördüğü açıklama buysa,bence bazı işlerin ters gittiğini kabullenme zamanı geldi de geçiyor bile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

atış serbest!